close

今年總是用忙碌當藉口,工作忙是真的,但我知道這些都不足以為原由,
盼望我們在忙碌之餘,仍能為榮耀主而行,因祂是我們的山寨、我們的高台,是我們永遠堅實的倚靠。
慈光引領初始的版本也很美,第一段的歌詞是由牛津大學的校牧約翰.紐曼所作。
相關的介紹可以參看此連結

 

Lead Kindly Light - Audrey Assad【Lyrics】(中譯歌詞-Audrey Assad -慈光引領)

Lead, kindly Light, amidst the grey and gloom
慈愛之光請引領我,在灰暗陰鬱中
The night is long and I am far from home
黑夜漫漫,而我離家迢迢
Here in the dark, I do not ask to see
身處黑暗之中,我不求明白未來光景
The path ahead-one step enough for me
前行之路,一步足矣
Lead on, lead on, kindly Light.
引領我,引領我,慈愛之光

I was not ever willing to be led
我曾傲慢不願接受引導
I could have stayed, but I ran instead
我本該留下,但卻選擇逃離
In spite of fear, I followed my pride
無視恐懼,隨從自身的驕傲
My eyes could see, but my heart was blind
雙眼雖可看見,但我心已被蒙蔽
Lead on, lead on, kindly Light.
引領我,引領我,慈愛之光

And in the night, when i was afraid
深夜裡,我感覺害怕
Your feet beside my own on the way
你的腳蹤就在我的身邊引導我
Each stumbling step where other men have trod
他人曾經歷的每步錯誤成為借鏡
Shortens the road leading home to my God
縮短了我回到天家尋你的路

Lead on, lead on,
引領我,引領我
My God, My God,
主啊,我的主
Lead on, lead on, kindly Light.
引領我,引領我,慈愛之光

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()