close

隨著年紀增長,越是能體會世事有無奈,生活有挑戰。
但當我們的信念充足時,無論身處在何種困境之中,仰望感謝祂,祂必成為我們的幫助。

半年來,工作很累,挑戰也不少,我也一直在學習如何適應與轉換自己的心境。有時真的無助了,就告訴自己:我們不是為自己而活的,當把私欲或自我降到最低,何必去在意那些會使你感覺受傷的事情?
盼望我們能一直持有盼望,在基督裡得著力量。

【Lyrics】I Have This Hope-Tenth Avenue North (中譯歌詞- Tenth Avenue North- 我持有盼望)

As I walk this great unknown
當我行於巨大的未知中
Questions come and questions go
許多的難題去了又來
Was there purpose for the pain?
這目的是否是為了苦痛而來?
Did I cry these tears in vain?
哭泣是否徒然?

I don't want to live in fear
我不願生活在憂懼之中
I want to trust that You are near
我想相信的是你就在附近
Trust Your grace can be seen
相信你的恩典能被看見
In both triumph and tragedy
在勝利與悲劇中(都能被看見)

I have this hope
我持有這樣的盼望
In the depth of my soul
在我的靈魂深處
In the flood or the fire
在洪水或是火焰之中
You're with me and You won't let go
你與我同在且不會放手

But sometimes my faith feels thin
但有時呀,我的信念顯得薄弱
Like the night will never end
如暗夜永不止息那般
Will You catch every tear
你是否會接下每滴淚水
Or will You just leave me here?
或是就丟下我在這兒?

But I have this hope
但我持有這樣的盼望
In the depth of my soul
在我的靈魂深處
In the flood or the fire
在洪水或是火焰之中
You're with me and You won't let go
你與我同在且不會放手
[x2]

So, whatever happens I will not be afraid
所以,無論發生任何事情我都不會害怕
Cause You are closer than this breath that I take
因你的距離比我自身的氣息還要貼近
You calm the storm when I hear You call my name
當我聽見你呼喚我的名字,你使風暴平靜了下來
I still believe that one day I'll see Your face
我仍舊深信有一天我能得見你面

And I have this hope
而我持有這樣的盼望
In the depth of my soul
在我的靈魂深處
In the flood or the fire
在洪水或是火焰之中
You're with me
你與我同在
I have this hope
我持有這樣的盼望
In the depth of my soul
在我的靈魂深處
In the flood or the fire
在洪水或火焰之中
You're with me and You won't let go
​​​​​​​你與我同在且不會放手

In the flood or the fire
在洪水或火焰之中
You're with me and You won't let go
​​​​​​​你與我同在且不會放手
[x2]

 

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()