close

耶誕快樂!耶穌降生的日子,對多數人來說,應是歡欣愉悅、值得慶賀的。
但對於正身處艱困、失去至親的人來說,所有節日的到來,內心卻有說不出的傷痛。

難過時,還能做什麼呢? 若是發生在我身上,我想我也會很難走出傷痛吧!但想想未來,我們可以和所愛的人在天上相遇,而對方只是比我們更快到了那永恆的家,擦乾眼淚,還是能慢慢向前走的。

 

 

The Sweetest Gift-The Piano Guys ft Craig Aven
最甜美的禮物

 

I’m not going to lie.
我無法說謊
Christmas really hurts this time
這次的聖誕節真令人感到痛心
Cause you’re not here to celebrate with me.
因你已不在這裡 與我一同慶賀
Tears fill my eyes.
我的雙眼充滿了淚水
And memories flood my mind,
種種回憶充斥於心
As I place your ornament upon our tree.
我把你的聖誕裝飾掛在我們家的那棵樹上
Although this year I have a broken heart,
儘管這一年我只有一顆破碎的心
It gives me hope and joy as I remember where you are.  
當我想起你在哪裡時,它仍舊帶給我希望與喜樂

You’re with the Son of God.
你與神的兒子同在一起
You’re with the Prince of Peace.
你與和平之子同在一起
You’re with the one we’re celebrating
你和我們正在慶祝的那一位同在呢
And that thought amazes me.
這樣的想法使我自己訝異了
Sometimes I still break down,
有時我仍然感覺沮喪
Grieving that we’re apart,
嘆息著我們處在不同的世界裡
But the sweetest gift is knowing where you are.
但最美好的禮物是知道你所在之處
You’re with the Son of God.
你與上帝之子一起

Got your picture in a frame 
將你的照片裝進相框中
And a stocking with your name
還有一隻鑲著你名字的襪子
Oh God knows it’s been hard letting go. 
噢,神知道放手有多麼的艱難
And I can’t bring you back,
我雖無法將你帶回來
But I’ll see you again.
但將來我會再見到你
And oh, that thought is healing to my soul.
噢,那樣的想法醫治著我的心靈
I’ll miss making angels with you in the snow.
我會想念和你在雪中堆積著天使
I guess instead you will be singing with them 
我猜你這次將會和他們一起歌唱著吧
All around God’s throne.
圍繞在上帝的寶座旁

 

You’re with the Son of God.
你與神的兒子同在一起
You’re with the Prince of Peace.
你與和平之子同在一起
You’re with the one we’re celebrating
你和我們正在慶祝的那一位同在呢
And that thought amazes me.
這樣的想法使我自己訝異了
Sometimes I still break down,
有時我仍然感覺沮喪
Grieving that we’re apart,
嘆息著我們處在不同的世界裡
But the sweetest gift is knowing where you are.
但最美好的禮物是知道你所在之處
You’re with the Son of God.
你與上帝之子一起
 

And I know the Christmas season
我知道 聖誕季節
Was your favorite time of year.
曾是你一年中最愛的時節
You loved to help us decorate our tree.
你喜歡幫我們裝飾家裡的聖誕樹
But now that you’re with Jesus
但如今你與耶穌同在一起了,
I can’t imagine how you feel
我無法想像你的感受是什麼
Cause He’s the one who bled and died
因為他是那位流著血為世人而死的
Upon the tree for you and me.
                      為了你和我
 

You’re with the Son of God.
你與神的兒子同在一起
You’re with the Prince of Peace.
你與和平之子同在一起
You’re with the one we’re celebrating
你和我們正在慶祝的那一位同在呢
And that thought amazes me.
這樣的想法使我自己訝異了
Sometimes I still break down,
有時我仍然感覺沮喪
Grieving that we’re apart,
嘆息著我們處在不同的世界裡
But the sweetest gift is knowing where you are.
但最美好的禮物是知道你所在之處
Yes the sweetest gift is knowing where you are.
是的,最美好的禮物是知道你所在之處

You’re with the Son of God.
你與上帝之子一起

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()