close

今天邊走邊聽這首高中最愛的英文歌,那時最喜歡的國外團體就是Keane 了,
前年Lily Allen再度重新翻唱這首歌,她的版本也非常柔美。
尤其是配著動畫,好喜歡。
記得當時心裡一直吶喊著:我好想做這種動畫,好想從事這類型的工作呀......

Somewhere Only We Know - Keane 【Lyrics】(中譯歌詞-Keane -秘密基地)

I walked across an empty land
穿越一片荒蕪之地
I knew the pathway like the back of my hand
我仍記得那些曾經過的小路
I felt the earth beneath my feet
我感受腳踩著這塊地土
Sat by the river and it made me complete
只是坐在河邊 已讓我滿足

Oh simple thing, where have you gone
噢,單純的事物,你去到哪兒了?
I'm getting tired and I need someone to rely on
我身心俱疲,需要一位可以倚靠的人呀

I came across a fallen tree
遇見一棵橫倒的樹
I felt the branches of it looking at me
我感覺這些樹枝似乎正看著我
Is this the place we used to love?
這是我們曾經深愛的地方嗎?
Is this the place that I've been dreaming of
這是我曾經夢想的地方嗎?

Oh simple thing, where have you gone
噢,單純的事物,你去到哪兒了?
I'm getting old and I need something to rely on
我逐漸老去,需要能夠讓我依賴的一些什麼呀

And if you have a minute why don't we go
若你有點時間,我們何不出發
Talk about it somewhere only we know
在只有我們知道的祕密基地裡聊一聊
This could be the end of everything
或許一切問題都會有結果
So why don't we go
我們何不出去走一走
Somewhere only we know
只有我們知道的那個地方
Somewhere only we know
只有我們知道的那個地方
 

Oh simple thing, where have you gone
噢,單純的事物,你去到哪兒了?
I'm getting old and I need someone to rely on
我逐漸老去,需要能夠讓我依賴的一些什麼
So tell me when you're gonna let me in
請告訴我什麼時候你才會敞開心房
I'm getting tired and I need somewhere to begin
我已身心俱疲,需要一個重新起頭的地方

And if you have a minute why don't we go
若你有點時間,我們何不出發
Talk about it somewhere only we know
在只有我們知道的祕密基地裡聊一聊
'Cause this could be the end of everything
因這或許能讓一切問題有所結果
So why don't we go
我們何不出去走一走
Somewhere only we know
只有我們知道的那個地方
Somewhere only we know
只有我們知道的那個地方

--

 

如今再聽歌詞,覺得又多了幾絲惆悵
因為太喜歡音樂了,很希望之後可以繼續練琴
有機會就買一台電子琴吧:P

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()