「神愛世人、甚至將他的獨生子賜給他們、叫一切信他的、不至滅亡、反得永生。」(John 3:16)

傷心的事天天都會出現,在螢光幕前我們不停嘆息、惋惜。從前我也偶有困惑,為何聖經可以出現這麼「自負」的話語?人所遭遇的種種不順遂,難道真是天上允許的美意?

後來我才明白,是因為信仰的堅定,使我們在困難中仍有盼望,不論順風或逆風,因為覺察自己的渺小而學習順服,是的,順服是學習而來,不是天生就能擁有。在逆境中,我們也許心碎不已、也許有千萬個「為什麼」在腦海中迴盪、也許想責怪、也許淚已不停流下、也許禱告的效果總不是顯而易見的.......

走過逆境後,你才發現在不知不覺中已學會了一些本領,那曾是你最不敢面對的,而今,你卻克服了過來。然後你可以用這樣的力量去安慰他人,去發展更多有價值的事。我相信人之所以被創造於世界,重要的因素之一是為要成就自己、也要成就他人,有時,甚至是犧牲自己。在人難做,在神卻沒有不能,只願你哭泣中別失去盼望、堅強的心。


Someone Worth Dying For  - MIKESCHAIR 【Lyrics】(中譯歌詞 - MIKESCHAIR - Someone Worth Dying For )

You might be the wife, waiting up at night
你或許是位妻子 總是徹夜等待著
You might be the man, struggling to provide
你也許是位丈夫 為養家活口而奮鬥
Feeling like it's hopeless
這樣的生活 使你總有無助的感覺

Maybe you're the son, who chose a broken road
也許你是位選擇陡路而行的年輕人
Maybe you're the girl, thinking you'll end up alone
也許你是位認為自己將孤獨至終的女孩
Praying God can you hear me?
向上帝祈禱你是否能聽見
Oh God are you listening?
噢,上帝啊,你是否在聽呢?

Am I more than flesh and bone?
我是否比表面的身軀還更有意義1?
Am I really something beautiful?
我是否真有些美麗可愛之處?
Yeah, I wanna believe, I wanna believe that
是的,我想要相信,我想要去相信
I'm not just some wandering soul
我不是失魂落魄的
That you don't see and you don't know
你看不見,且不明白
Yeah I wanna believe,
是的,我想要去相信
Jesus help me believe that I am someone worth dying for
耶穌助我相信,我是值得他人為我付出的2

I know you've heard the truth that God has set you free
我知道你曾聽說上帝予你自由的真理
But you think you're the one that grace could never reach
然而你卻認為你是無法領受到恩典的那一個
So you just keep asking, what everybody's asking
所以,你只是不停問著,大家都在問的那個問題

Am I more than flesh and bone?
我是否比表面的身軀還更有意義1?
Am I really something beautiful?
我是否真有些美麗可愛之處?
Yeah, I wanna believe, I wanna believe that
是的,我想要相信,我想要去相信
I'm not just some wandering soul
我不是失魂落魄的
That you don't see and you don't know
你看不見,且不明白
Yeah I wanna believe,
是的,我想要去相信
Jesus help me believe that I am someone worth dying for
耶穌助我相信,我是值得他人為我付出的2

You're worth it, you can't earn it
你值得這一切,你卻不能掙得它
Yeah the Cross has proven
是的,十字架已證明了
That you're sacred and blameless
你是神聖且無可指責的
Your life has purpose
你的生活有其目的

And you are more than flesh and bone
你超越了表面的骨肉身軀
Can't you see you're something beautiful
你難道沒看見你的美麗嗎
Yeah you gotta believe, you gotta believe
是的,你需要相信,你要相信
He wants you to see, He wants you to see
祂希望你能明白,祂希望你能明白
That you're not just some wandering soul
你不只是失魂落魄的人
That can't be seen and can't be known
你不是不被看見且不被知道的人
Yeah you gotta believe, you gotta believe that you
是的,你得相信,你要相信,你
Are someone worth dying for
是值得有人為你付出的

You're someone worth dying for
你是值得他人為你付出的
You're someone worth dying for
你是值得他人為你付出的

 

--
1.flesh and bone- 骨肉,潤飾為身軀
2.worth dying for- 值得去捨命、犧牲,潤飾為付出

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()