close

Tenth Avenue North 的Any Other Way 是假想以神的觀點來看我們
除了愛,沒有其他更好的方法來幫助人
真的好喜歡他們的歌充滿了信仰的力量
每次翻譯都會發現不同的驚奇跟感動
這首翻譯有稍微潤飾:)

Any Other Way-Tenth Avenue North【Lyrics】(中文翻譯歌詞-Any Other Way)

 

Don't say goodbye, don't say hello
別說再見,別打招呼
We're just standing on the surface
這樣的我們只不過是在表面上敷衍
Don't say alright, don't say I know
別說沒問題,別說我明白
I promise it's not worth it
我敢說這些話是不值得的

I want to know who you are
我想知道你真正的樣子
Even if you're falling apart
即使你已跌得粉身碎骨
Reach in and touch your scars
(讓我)接近並觸碰你的傷疤
And all the shame you've kept in your heart
以及你所有深鎖於心的羞愧

'Cause it's not enough
因為這樣是不夠的
It’s not enough
這樣是不夠的
Just to say that you're okay
僅僅說你一切都很好
I need your hurt, I need your pain
我需要你受的傷痛,我需要你受的憂苦
It’s not love any other way
除了愛,沒有其他辦法了

Let's not pretend
別再假裝了
Stop your parade
停止你的自我防衛
Trying to convince me
試著來說服我
That you're alright and everything's ok
說服我你沒問題還有一切都很好
Yet, do you even know me?
但是,你真的瞭解我嗎?

'Cause I already know who you are
其實我已經知道你真正的模樣了
And all things that kept us apart
而所有的事情都將我們分了開來
So reach in and touch My scars
接觸我並觸摸我的傷疤吧
And know the price I paid for your heart
而你會知道我為了拯救你的心所付出的代價

That is not enough
因為這樣是不夠的
It's not enough
這樣是不夠的
Just to say that you're okay
僅僅說你一切都很好
I need your hurt I need your pain
我需要你受的傷痛,我需要你受的憂苦
It's not love any other way
除了愛,沒有其他辦法了

A broken and contrite heart
一顆破碎且悔悟的心
I will not despise
我永遠不會輕視
Come as you are
一如你的模樣
And I won't close my eyes
而我不會選擇視而不見
I won't close my eyes
我不會選擇視而不見
I won't close my eyes
我不會選擇視而不見
I won't close my eyes
我不會選擇視而不見

'Cause it's not enough
因為這樣是不夠的
It's not enough
這樣是不夠的
Just to say that you're okay
僅僅說你一切都很好
I need your hurt I need your pain
我需要你受的傷痛,我需要你受的憂苦
It's not love any other way
除了愛,沒有其他辦法了

'Cause it's not enough, it's not enough
因為這樣是不夠的,這樣是不夠的
Just to say that you're okay
僅僅說你一切都很好
You needed my hurt, you needed my pain
你是我傷痛及憂苦所需要的1
It's not love any other way
除了愛,沒有其他辦法了
It's not love any other way
除了愛,沒有其他辦法了
Yeah, it's not love any other way
是的,除了愛,沒有其他辦法了

--

1. 你是我傷痛及憂苦所需要的- 我們就是耶穌來到世界所要承擔的

我來本不是召義人悔改.乃是召罪人悔改 (路加福音5:32)
I came not to call the righteous, but sinners to repentance.(Luke 5:32)

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()