close

One More Step,每次聽都會落淚。
感傷,卻充滿仰望的一首歌。 
「那美好的仗我已經打過了.當跑的路我已經跑盡了.所信的道我已經守住了.」(2 Timothy 4:7)
最後的都交託給祢了,謝謝親愛的天父。

Lindsay McCaul -One More Step【Lyrics】(中譯歌詞-Lindsay McCaul-One More Step)

I was maybe 12 months old
大約是我12個月大的時候吧
holding on couches, letting go
我抱著沙發,又將手放開
waving my arms, trying to walk in that old video
在那支老舊影片中 揮動著我的手臂,嘗試走路

you were reaching out your hands
你向我伸出雙手來
telling me to take a chance
告訴我去試一下吧
you never left my side and never let me go
你不會離開我身邊,也不會讓我走遠
and then you said to me
然後 你對我說

one more step
再多向前一步
one more try
再多試一次
any moment you will find
任何時候你將會發現

you’re falling less and standing more
你會變得愈挫愈勇
soon you’ll run on this kitchen floor
很快地你就會在這廚房的樓層奔跑了
it won’t be long just hold on and try your best
這不會花很久的時間,只要堅持住,盡你所能地去試看看吧
one more step
再多向前一步

time flies like my heart that day
時間過得飛快,那一天
my whole world about to change
我的人生即將轉變
I had my borrowed, had my blue1
我穿戴了婚禮服飾,帶著我的純潔
And a boy had my heart
有位男孩佔有了我的心

You told me don’t forget the ring
你告訴我別忘了戒指的意義
And try to soak in everything
且試著對任何事物抱有熱忱
Standing by my side you whispered looked at where we are
站在我的身邊,你輕聲說著看看我們在哪兒

one more step
再多向前一步
down this aisle
沿著這條走道
I will cry and you will smile
我會落淚,而你會幸福微笑著
The little girl that once was mine
那曾經屬於我的小女孩
I’ll walk you now to your new life
現在我將陪你走入你的新生活
The future is as bright as your white dress
未來就如你的白紗般燦爛光明
one more step
再多向前一步

always happens way too soon
總是發生的如此匆促
doctor leaves a quiet room
醫生安置了安靜的房間
the first to find your voice you said, I ‘m ready to go
第一次在房間裡與你對話,你說:我已經準備好了
you asked me what I thought it’s like
你問我 我想像中的
leaving this old world behind
離開這世界後的地方會是怎麼樣呢
and sitting by your side I said
而我坐在你身旁,我說
you already know
你早就知道了

it’s one more step
再多向前一步
blink your eyes
眨一下你的雙眼
you’ll be home on the other side
你就到了另一個世界的家了
running down the golden streets
你會在金色的街道上奔跑
you’ll hear a million angels sing
你會聽到許多的天使歌唱
so one more kiss on earth is all that’s left
而在這人世上留下的是道別的吻
before the breath of heaven fills your chest
在天堂的氣息充滿你胸口之前
and you finally see His face and find your rest
而你最後會見著祂的容顏,然後得著安息
one more step
再多向前一步
one more step
再多向前一步


--
1. borrowed (傳統婚禮中從鶼鰈情深的親友間所借用,象徵夫妻恩愛,百年好合) blue (傳統婚禮俗諺中,blue 代表貞節)

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()