電影阿拉丁是令人好懷念且期待許久的電影,難忘學生時代在管樂團中一定要吹奏一曲阿拉丁。
這次的電影版,我想我最愛的是女主角Naomi Scott 所飾演的茉莉公主唱的Speechless,
即使外在的一切都被壓抑,內在思想卻無法被拘束。即便總是開不了口,終有一天會有那放膽說出的時候。

Naomi Scott – Speechless (中文翻譯歌詞- 娜歐蜜·史考特-說不出話)

Here comes a wave 
一陣浪潮襲來
Meant to wash me away 
注定要將我沖離
A tide that is taking me under 
潮水將我湧入
Swallowed in sand 
流沙將我吞噬
Left with nothing to say 
留下的是無話可說
My voice drowned out in the thunder 
我的聲音在雷聲中淹沒

But I won't cry 
但我不會哭
And I won't start to crumble
也不會開始崩潰
Whenever they try
無論他們怎麼嘗試
To shut me or cut me down
要封閉我或剪除我 

I won't be silenced 
我將不會沉默
You can't keep me quiet
你無法叫我始終安靜 
Won't tremble when you try it 
我將不再顫抖,在你試著要我安靜的時候
All I know is I won't go speechless 
我所知道的是我不再緘默

Cause I'll breathe 
因我將張口呼吸
When they try to suffocate me 
當他們試圖阻礙我
Don't you underestimate me
你別低估我了 
Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不再緘默

Written in stone 
刻寫在石頭上
Every rule, every word 
每條法則,每一個字
Centuries old and unbending 
千朝萬代,堅定不屈
Stay in your place 
你就留在那別動
Better seen and not heard 
好好看著別出聲
But now that story is ending 
這故事現在就要終止

Cause I 
因為我
I cannot start to crumble 
我不會崩潰
So come on and try 
所以放馬過來試看看吧
Try to shut me and cut me down
試著封閉我然後剪除我 

I won't be silenced 
我不再保持沉默
You can't keep me quiet
 你無法叫我始終安靜 
Won't tremble when you try it 
我將不再顫抖,在你試著要我安靜的時候
All I know is I won't go speechless 
我所知道的是我不再緘默
Speechless 
緘默

Let the storm in 
讓風暴進來吧
I cannot be broken 
我不會因此破碎
No, I won't live unspoken 
不,我不再活在無言之中
Cause I know that I won't go speechless 
因為 我知道我不再緘默

Try to lock me in this cage 
試著將我關進牢籠中
I won't just lay me down and die 
我不再只是墮落自己然後逝去
I will take these broken wings
我將乘著這破碎的翅膀
And watch me burn across the sky 
看著我在天空中發光發熱
And it echoes saying I... 
而它將發出回響說道:我...

Won't be silenced 
我將不再保持沉默
No you will not see me tremble when you try it 
不,你將不會看到我顫抖,在你試著要我安靜的時候
All I know is I won't go speechless 
我所知道的是我不再緘默
Speechless 
(不再)緘默

Cause I'll breathe 
因我將張口呼吸
When they try to suffocate me 
當他們試圖阻礙我
Don't you underestimate me
你別低估我了 
Cause I know that I won't go speechless
因為我知道我不再緘默
All I know is I won't go speechless 
我所知道的是我不會再緘默了
Speechless 
(不再)緘默...

吐槽歌詞

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()