Days In The Sun 是我私心特別愛的歌
在所有迪士尼的公主中,我格外喜歡Belle所刻劃的性格
為了救父親而犧牲自己、在絕望中仍懷抱盼望且堅強,儘管前方仍晦暗不明......
非專業翻譯,歌詞僅供參考。

 

Days In The Sun Lyrics- From "Beauty and the Beast" (中譯歌詞- 陽光閃耀的日子-美女與野獸)

[YOUNG BEAST]
Days in the sun
陽光閃耀的日子
When my life has barely began
我的人生好不容易才要開始
Not until my whole life is done
在這一生結束之前
Will I ever leave you
我會離開你嗎?
 

[MAESTRO CADENZA]
Will I tremble again
我還會發抖嗎
To my dear one's gorgeous refrain?
當我聽見愛人那華麗之聲時
 

[LUMIÈRE & PLUMETTE]
Will you now forever remain
你會永遠存在嗎
Out of reach of my arms?
當你離開我的雙臂時
 

[MRS. POTTS]
All those days in the sun
過往那些陽光閃耀的日子
What I'd give to relive just one
哪怕只是一天 我也要使它重生
Undo what's done
翻轉被咒詛所造成的束縛
And bring back the light
將光明的日子帶回


[MADAME DE GARDEROBE]
Oh, I could sing
噢 我能唱出
Of the pain these dark days bring
這些黑暗日子所帶來的苦痛
The spell we're under
縱使我們被禁錮在咒語之中
Still, it's the wonder of us I sing of tonight
今晚我仍要唱出奇蹟


[BELLE]
How in the midst of all this sorrow
這裡怎麼會有這麼多的悲傷
Can so much hope and love endure
卻仍存在這麼多的希望與愛
I was innocent and certain
我原本是如此天真只相信自己
Now I'm wiser but unsure
現在我明瞭了卻沒有把握


[GARDEROBE]/[BELLE]
Days in the past/I can't go back into my childhood
過往的日子呀/我無法回到我的童年時光
All those precious days/One that my father made secure
那些珍貴的日子呀/那父親保護著我的時光
Couldn't last/ I can feel a change in me
已無法再繼續了/我可以感覺到自己的改變
Oh, hold me closer/ I'm stronger now, but still not free
噢,緊緊抓著我/我變得更堅強了,但仍舊無法自由


[ALL EXCEPT BELLE AND THE BEAST ]
Days in the sun will return
陽光閃耀的日子將會歸來
We must believe as lovers do
我們堅信 如同相愛之人一般
That days in the sun
那陽光閃耀的日子
Will come shining through
會再次照耀我們的國度

 

arrow
arrow

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()