close

KT Tunstall 是蘇格蘭的創作歌手,
高中時買了她的專輯Eye to the Telescope後,就特別喜歡這首歌。
每隔一陣子就會拿出來聽一聽,
這次特別翻譯出來分享給大家!
 

False Alarm - KT Tunstall【Lyrics】 (中譯歌詞-KT Tunstall-錯誤警報)

I'm trying to put this thing to bed 
我試著把這件事帶進睡夢裡
I've drugged it in its sleep 
我在這夢中已被麻醉了
There isn't many memories 
其實並沒有留下太多回憶
I'm comfortable to keep
這狀態我覺得很舒服 

This ball keeps rolling on 
這顆球持續滾動著
It's heading for the streets 
它正朝向前方的街道
Keep expecting you to send for me 
期待著你會給我一點消息
The invitation never comes 
但那邀請未曾捎來

Each time I turn around 
每一次我轉過身來
There's nothing there at all 
真的一點兒也沒留下
So tell me why I feel like 
可不可以告訴我 為何我卻感覺
I'm up against a wall 
我正處在艱困之中

But maybe it's a false alarm 
但 也許這只是一個錯誤的警報吧
And every answers sound the same
所有的回應 聽起來都是一樣的 
Just colours bleeding into one
只是殊途同歸而已
That hasn't got a name
所以不需要為它命名了 
Maybe I can't see 
或許是我看不清
Maybe it's just me 
也或許只有我看不清

Now the curtain's coming up 
現在幕已降下了
The audience is still
觀眾卻仍舊在那兒
I'm struggling to cater for 
我正在努力地去滿足
The space I'm meant to fill 
我應當去填補的那塊空間

And distance doesn't care 
但距離說它才不在乎呢

Each time I turn around 
每一次我轉過身來
There's nothing there at all 
真的一點兒也沒留下
So tell me why I feel like 
可不可以告訴我 為何我卻感覺
I'm up against a wall 
我正處在艱困之中

But maybe it's a false alarm 
但 也許這只是一個錯誤的警報吧
And every answers sound the same
所有的回應 聽起來都是一樣的 
Just colours bleeding into one
只是殊途同歸而已
That hasn't got a name
所以不需要為它命名了 
Maybe I can't see 
或許是我看不清
Maybe it's just me 
也或許只有我看不清

I'm trying to put this thing to bed 
我試著把這件事帶進睡夢裡
I've drugged it in its sleep 
我在這夢中已被麻醉了
Remember what you said 
記得你曾經說過的話嗎
Are you comfortable to keep it ? 
你是否好好地把它收藏著?

 

--
 

 

arrow
arrow
    文章標籤
    KT Tunstall False Alarm
    全站熱搜

    Yuyun 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()